Asus ZenPad 8.0 Z380M-6A028A 8,0 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus ZenPad 8.0 Z380M-6A028A 8,0 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

elinek 13-05-2018

Regeert snel, scherp beeld

Alle waar naar zijn geld. Opstarten duurt erg lang, beeld is erg mooi, scrollen door de app's gaat vloeiend, mits de tablet niet aan het updaten is. SD kaarten die ik erin stop gaan allemaal stuk, eerst werken ze een dag, na opstarten wordt de SD kaart niet herkend en ook in andere apparaten worden de SD kaarten dan niet meer herkend, ook in Windows schijfbeheer niet meer te zien. Heb 3 verschillende SD kaarten zo naar de maan geholpen.
Als je aan 16 GB genoeg hebt, een mooi beeldje wilt en een redelijk soepel lopend klein tablet, is dit een goede keuze.

Pluspunten

• scherp beeld
  • scrollt vloeiend
  • handzaam
  • upgrade naar Android 7

Minpunten

• SD kaarten raken snel defect
  • Accuduur beperkt

Milio 07-05-2017

Verrassende opwaardering

Sinds gisteren systeemupdate naar android 7 gekregen. De tablet voelt nog sneller aan, kan zuiniger omgaan met accu en heeft er een paar extra features bij gekregen. Al met al erg blij met deze update.

Londoh 23-04-2017

Handzaam formaat

Mijn Lenovo 8 hield ermee op en herstellen was te duur,dus een nieuwe 8 inch tablet gezocht.
Na lang zoeken op internet bij deze ASUS uitgekomen en gekocht.
Voordelen een mooi aanraakgevoelig scherm, mogelijkheid voor 5G netwerk, Android 6 en blauwlichtfilter.
Nadeel accuduur en ASUS software waarvan het doel mij niet echt duidelijk is.

Pluspunten

• scherm
  • stevigeid behuizing
  • Android 6

Minpunten

• Accuduur

Londoh 11-08-2017

Nog steeds tevreden op mijn ASUS Zenpad ook blij met de update naar Android 7.
Het enige wat mij stoort is het intern geheugen wat niet uitbreidbaar is met een SD kaart. Ik wil grotere apps verplaatsen naar mijn SD kaart, maar dit is softwarematig onmogelijk bij een Zenpad volgens de klantenservice van ASUS.Misschien bij een volgende software update zeggen zijzelf.

Milio 17-01-2017

Asus Z380M 8inch scherm

Ik heb deze tablet nu 3 mnd in bezit en ben daar gemiddeld tevreden over. Hij ziet er sjeik uit, metalen rand, mooi scherm en niet te zwaar. Het scrollen gaat vloeiend en de processorkracht lijkt voldoende voor games. Als ik een nadeel van deze tablet mag noemen dan is het de accu die veel te snel leeg gaat. Dit ondanks de mogelijkheden die Android 6 biedt om de accuduur te verlengen. Een paar uurtjes tabletten en de accu is meer dan half leeg. Een ander minpuntje is de grote hoeveelheid onzinnige software die Asus op het apparaat mee-installeert. Vandaar mijn waardering met een 7.

Pluspunten

• ziet mooi uit
  • mooi gevoelig scherm

Minpunten

• accuduur
  • bloadware
  • werkt niet goed met screenprotector